Vi gillar att dela med oss. Av kunskap, erfarenheter och möjligheter.

Katarina hjälpte CityMail rekrytera en HRBP

Mikaela Braf, HR Director på CityMail, berättar om varför och hur hon samarbetat med HOME of Recruitment kring att rekrytera en HRBP.

Hej Mikaela, vad var anledningen till att ni valde att samarbeta med HOME of Recruitment i rekryteringen av en HRBP?

Vanligtvis brukar vi hantera liknande rekryteringar internt men hade inte möjlighet till det denna gång. Vi valde därför att ta kontakt med flera leverantörer och begära in offerter, anledningen till att vi valde att anlita HOME of Recruitment var för att de erbjöd ett lite annorlunda och mer transparent koncept än vad de andra leverantörerna gjorde vilket vi tyckte var intressant att testa. Jag hade dessutom hört goda vitsord om HOME of Recruitment vilket var en bidragande faktor till valet av leverantör.

Hur skulle du beskriva samarbetet med HOME of Recruitment?

Samarbetet har från början till slut fungerat fantastiskt bra. Upplever att Katarina förstod oss och vår verksamhet och vad vi eftersökte. Katarina var även ett bra stöd och bollplank under hela processen, agerade professionellt och förtroendeingivande med snabb återkoppling vilket har bidragit till att vi lyckades hålla ett bra tempo i rekryteringsprocessen.

Hur blev resultatet?

Vi är nöjda med resultatet av rekryteringen, vi fick in många ansökningar och kunde rekrytera en person som passade väl in på den profil vi eftersökte.

Tack Mikaela. Vi är så glada över vårt samarbete.

Om du är intresserad av att veta mer om hur vi jobbar med rekrytering, och varför vi tror att det bästa sättet att hantera rekryteringar är med en person på plats hos er, oavsett om det handlar om att rekrytera flera roller eller till en enstaka roll (som i detta samarbete) kan du läsa mer om det här