Intervju med Carin Strindmark, Knowit, om influencers i rekrytering #54

30 min.
April 2020
Kan man använda influensers för att bygga employer brand och attrahera nya medarbetare? I det här spännande avsnittet har Anki bjudit in Carin Strindmark från Knowit för en intervju. Här får du höra henne berätta om rekryteringskampanjen som gjordes för att attrahera managementkonsulter, och där man använde sig av nya metoder med bland annat influncers, chatbot och en CV-lös ansökningsprocess för att på ett bättre sätt hitta rätt kandidater. 
Medverkande
Anki-Stafwerfeldt-circle
Anki Stafwerfeldt, HOME of Recruitment
Carin Strindmark, Knowit
Om Anki Stafwerfeldt

Konsult och medgrundare av HOME of Recruitment. Utbildar inom kompetensbaserad rekrytering och kandidatupplevelse och agerar bollplank för HR och TA-team som vill skapa en TA-funktion i världsklass. Hjälper även våra kunder att rekrytera chefer och specialister på olika nivåer.

Om Carin Strindmark

24 års erfarenhet av HR inom olika roller - från konsult till VD och styrelseordförande. Varit en del av Knowit sedan 2004 och är idag Executive Vice President, Head of Knowit Insight.

Sammanfattning
Kan man använda influensers för att bygga employer brand och attrahera nya medarbetare? I det här spännande avsnittet har Anki bjudit in Carin Strindmark från Knowit för en intervju. Här får du höra henne berätta om rekryteringskampanjen som gjordes för att attrahera managementkonsulter, och där man använde sig av nya metoder med bland annat influncers, chatbot och en CV-lös ansökningsprocess för att på ett bättre sätt hitta rätt kandidater. 
 
Vill du få fler tips kring hur du kan arbeta med Employer Branding, eller sätta upp en urvalsprocess som är kandidatvänlig och effektiv? Du hittar en mängd poddavsnitt kopplade till olika kategorier genom att klicka på en kategori här på Rekryteringspodden, men också en hel del artiklar, guider och webinars på Kunskapsbanken
Kategori