Intervju med Hanna Carlsson, Cirkle K #35

33 min.
Juni 2019
En förutsättning för att lyckas hitta rätt person för en tjänst är att attrahera rätt sökande. Employer Branding är ett ämne som förtjänar sitt avsnitt i Rekryteringspodden. Lyssna på Hanna Carlsson som berättar hur hon och Circle K framgångsrikt förtydligade sitt arbetsgivarvarumärke på global och lokal nivå.
Medverkande
Anki-Stafwerfeldt-circle
Anki Stafwerfeldt, HOME of Recruitment
Josefin-sv
Josefin Malmer, HOME of Recruitment
Hanna Carlsson, Circle K
Om Anki Stafwerfeldt

Konsult och medgrundare av HOME of Recruitment. Utbildar inom kompetensbaserad rekrytering och kandidatupplevelse och agerar bollplank för HR och TA-team som vill skapa en TA-funktion i världsklass. Hjälper även våra kunder att rekrytera chefer och specialister på olika nivåer.

Om Josefin Malmer

Konsult och medgrundare av HOME of Recruitment. Utbildar inom kompetensbaserad rekrytering. Spetskompetens inom rekrytering; kompetensbaserade urvalsmetoder, arbetspsykologiska testverktyg, intervjumetodik, assessment, personbedömning och design av urvalsprocesser.

Om Hanna Carlsson

Developing, deploying and driving our “Culture and Values Program” in the whole organization, ie 3500 employees. Connecting culture with strategy and to our supporting HR-processes. Enabling our leaders to lead the change.Overall responsible for activities and initiatives that drive engagement throughout the organization. Responsible for Employer Brand development and strategy along with operational work developing content for our Employer brand communication.

Sammanfattning

En förutsättning för att lyckas hitta rätt person för en tjänst är att attrahera rätt sökande. Employer Branding är ett ämne som förtjänar sitt avsnitt i Rekryteringspodden. Lyssna på Hanna Carlsson som berättar hur hon och Circle K framgångsrikt förtydligade sitt arbetsgivarvarumärke på global och lokal nivå.