Employer Branding genom rekryteringsprocessen #86
Hur upplevs ert Employer Brand genom rekryteringsprocessen? Anki och Josefin ger sina tips för att lyckas förmedla arbetsgivarvarumärket till kandidaterna genom hela rekryteringsprocessens gång.
Viktiga takeaways
- Karriärsidans betydelse för Employer Branding
- Hur du håller karriärssidan, värderingar och Linkedin uppdaterad
- Annonsens betydelse för Employer Branding
- Hur du skapar annonser med rätt bild av tjänsten och företaget
- Rekryteringsprocessens betydelse för Employer Branding
- Hur du förbättrar kommunikationen genom rekryteringsprocessen till kandidaterna
- Vikten av extern feedback
Medverkande
Innehåll i avsnittet
Josefin Malmer och Anki Stafwerfeldt berättar i avsnittet om vad och vart kandidater får för upplevelser av företaget i rekryteringsprocessen, och hur man stärker förmedlingen av arbetsgivarvarumärket i rekrytering.
Anki delar vikten av rekrytering som en form av Employer Branding i praktiken och att upplevelserna en kandidat har i en rekryteringsprocess är det som kandidaten kommer förvänta sig från arbetsplatsen.
Anki och Josefin berör tre huvudsakliga punkter, centrala till Employer Branding i rekrytering; karriärsidan, annonser och rekryteringsprocessen. Vikten av uppdaterad information genomsyrar avsnittet och hur extern feedback kan användas för att förmedla rätt bild av organisationen.
Kategori