Hur upplevs ert Employer Brand genom rekryteringsprocessen? Anki och Josefin ger sina tips för att lyckas förmedla arbetsgivarvarumärket till kandidaterna genom hela rekryteringsprocessens gång.
Viktiga takeaways
Karriärsidans betydelse för Employer Branding
Hur du håller karriärssidan, värderingar och Linkedin uppdaterad
Annonsens betydelse för Employer Branding
Hur du skapar annonser med rätt bild av tjänsten och företaget
Rekryteringsprocessens betydelse för Employer Branding
Hur du förbättrar kommunikationen genom rekryteringsprocessen till kandidaterna
Vikten av extern feedback
Medverkande
Anki Stafwerfeldt, HOME of Recrutiment
Josefin Malmer, HOME of Recruitment
Om Anki Stafwerfeldt
Konsult och medgrundare av HOME of Recruitment. Utbildar inom kompetensbaserad rekrytering och kandidatupplevelse och agerar bollplank för HR och TA-team som vill skapa en TA-funktion i världsklass. Hjälper även våra kunder att rekrytera chefer och specialister på olika nivåer.
Om Josefin Malmer
Konsult och medgrundare av HOME of Recruitment. Utbildar inom kompetensbaserad rekrytering. Spetskompetens inom rekrytering; kompetensbaserade urvalsmetoder, arbetspsykologiska testverktyg, intervjumetodik, assessment, personbedömning och design av urvalsprocesser.
Innehåll i avsnittet
Josefin Malmer och Anki Stafwerfeldt berättar i avsnittet om vad och vart kandidater får för upplevelser av företaget i rekryteringsprocessen, och hur man stärker förmedlingen av arbetsgivarvarumärket i rekrytering.
Anki delar vikten av rekrytering som en form av Employer Branding i praktiken och att upplevelserna en kandidat har i en rekryteringsprocess är det som kandidaten kommer förvänta sig från arbetsplatsen.
Anki och Josefin berör tre huvudsakliga punkter, centrala till Employer Branding i rekrytering; karriärsidan, annonser och rekryteringsprocessen. Vikten av uppdaterad information genomsyrar avsnittet och hur extern feedback kan användas för att förmedla rätt bild av organisationen.