Ankis dolda superkraft!

Hej Anki, berätta lite kort om din bakgrund! Vad har du gjort innan du grundade HOME of Recruitment hösten 2017?

Jag är civilekonom i grunden. Jobbade som marknadschef på Nike och i resebranschen, rekryterat som chef i många år innan jag började arbeta med rekrytering på heltid 2012.

Vad är roligast med ditt jobb idag?

Alla kompetenta och trevliga människor jag får förmånen att arbeta med på olika sätt, allt ifrån mina proffsiga kollegor till kunniga kunder, samarbetspartners och kandidater. Och att faktiskt känna att vi gör skillnad! Att få höra att en verksamhet ändrat sitt sätt att rekrytera efter att ha lyssnat på Rekryteringspodden eller tagit del av vår utbildning eller något annat.  

Vilken av alla delar och områden inom rekrytering brinner du extra för och varför?

Kandidatupplevelse helt klart. Det hänger så väl samman med marknadsföring och det tänk jag har med mig från min tidigare ”karriär”, och samtidigt är det ett område där jag ser att det fortfarande behövs mycket fokus (tyvärr). Mitt mål är att alla som söker jobb ska få uppleva en process som är rättvis, transparent, effektiv och dessutom trevlig!

Utöver rekrytering, vad gillar du här i livet?

Att vara med min familj, gärna på någon resa. Och att träna på gymmet eller vara ute i skogen. Uppskattar kontraster såsom att ena stunden åka långfärdsskridskor och nästa stund sitta på en bra restaurang i city.

Om du inte var konsult inom rekrytering, vad hade du då helst ägnat dina dagar åt?

Det som jag kommer att göra i min nästa ”karriär” – vara PT till 60-plussare som vill säkerställa (eller hitta) en fortsatt god livskvalitet.

Har du någon dold talang och i så fall vilken?

Jag hittar allt mina barn inte hittar på under 60 sekunder…

Om du vill komma i kontakt med Anki, för att prata kandidatupplevelse, långfärdsskridskor eller något helt annat, gör du det enkelt här.

Så skapar du bättre kandidatupplevelser

Eftersom Anki är så engagerad i det här ämnet, har vi bett henne dela med sig av sina bästa tips för att se till att företaget skapar en bra upplevelse för sina kandidater. För de kan vara dina framtida medarbetare, dina framtida kunder och dina framtida ambassadörer. 

I den här korta guiden delar Anki med sig av 4 områden som du bör se över för att säkerställa att dina kandidater från en bra upplevelse när de kommer i kontakt med dig. 

Klicka på bilden nedan för att läsa guiden direkt, och hör gärna av dig till oss om du vill ha hjälp. 

Ny uppmaning till handling